ΤΙ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΚΑΝΩ ΣΑΝ ΠΑΙΔΙ ΑΝ ΕΧΩ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΒΑΡΟΣ

paxysarkia
Τι μπορώ να κάνω ;

Το να μιλήσεις στους γονείς σου για αυτή σου την ανησυχία, είναι το πρώτο βήμα. Εκείνοι θα κανονίσουν κάποιο ραντεβού στο γιατρό σου, ο οποίος μπορεί να σου συστήσει διάφορους τρόπους για να αλλάξεις λίγο τις συνήθειες της διατροφής και της άθλησης σου. Σε γενικές γραμμές, τα παιδιά δε χρειάζεται να κάνουν αυστηρές δίαιτες, απλά πρέπει να προσέχουν. Ωστόσο όταν το βάρος σου είναι αυξημένο, είναι καλό να απευθυνθούν οι γονείς σου σε κάποιον ειδικό παιδο-διαιτολόγο ή γιατρό που ειδικεύεται στη διαχείριση των παιδιών με μη υγιές βάρος. Όλοι, μαζί με την οικογένεια σου θα καταφέρετε να καταλήξετε σε ένα ασφαλή, αποδεκτό και υγιεινό πλάνο το οποίο θα περιλαμβάνει σωστή διατροφή, σε συνδυασμό με επαρκή καθημερινή άσκηση.

Λύσεις που σου προτείνονται

Φάε ποικιλία τροφών. Με αυτό τον τρόπο πετυχαίνεις να λαμβάνεις περισσότερα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται το σώμα σου. Δοκίμασε νέα φαγητά αλλά και παλιά που από πολύ καιρό έχεις να φας. Μερικά τρόφιμα, όπως τα πράσινα λαχανικά θα τα θεωρήσεις πιο εύγευστα μεγαλώνοντας. Βάλε στόχο να τρως καθημερινά 2 φρούτα και 3 μερίδες λαχανικών. Μη σου φαίνεται υπερβολικό αυτό. Παρακάτω δες ένα συνδυασμό που μπορεί να σου ταιριάζει :

 

Πρωινό – πρόσθεσε 4 μεγάλες φράουλες στα δημητριακά σου

Μεσημεριανό – πρόσθεσε 1 καρότο, 1 αγγούρι

Απογευματινό – φάε 1 μήλο

Βραδινό – φάε  ½ κούπα μπρόκολο  και 1 κούπα σαλάτα

 

Μην ξεχνάς να πίνεις αρκετό νερό. Ιδιαίτερα όταν είναι λίγο δροσερό, σε ξεδιψάει καλύτερα. Επιπλέον χρειάζεσαι γάλα καθημερινά, για να έχεις γερά κόκαλα και δυνατό σώμα. Το γάλα σου θα πρέπει να είναι χαμηλό σε λιπαρά, 1%. Εάν είσαι μικρότερος από 9 ετών, αρκούν 2 ποτήρια την ημέρα, ενώ αν είσαι μεγαλύτερος, πιες 3-4 ποτήρια την ημέρα. Ασβέστιο έχουν ωστόσο και άλλες τροφές, οπότε αν δεν σου αρέσει τόσο πολύ το γάλα, διάβασε παρακάτω τις πηγές ασβεστίου :

1 ποτήρι γάλα είναι ίσο με 1 κεσεδάκι γιαούρτι ή με 1 κομμάτι γραβιέρα ίση με 1 σπιρτόκουτο ή με 1 χούφτα αμύγδαλα.

Το τυρί που είναι καλύτερο να προτιμήσεις, είναι το τυρί «Λογάδι» της Ήπειρος ή το ανθότυρο (γλυκιά μυζήθρα), ή το cottage cheese τα οποία φτιάχνονται με φυσικό τρόπο για να είναι χαμηλά σε λίπος.

Όσον αφορά στους χυμούς, να προτιμάς φυσικούς χυμούς, έως 1 την ημέρα και να ξέρεις ότι αντικαθιστά 1 φρούτο. Καλύτερα να αποφεύγεις τα αναψυκτικά, καθώς έχουν πολύ ζάχαρη και ανθρακικό, συστατικά που βλάπτουν τον παιδικό οργανισμό και που προσθέτουν θερμίδες, χωρίς να περιλαμβάνουν θρεπτικές. ουσίες.. Επίσης χρειάζεται να αποφεύγεις όσο γίνεται τα τηγανητά φαγητά και τα φαγητά «απ΄ έξω», καθώς περιέχουν μεγάλες ποσότητες λίπους και παχαίνουν απ΄ την πρώτη μπουκιά.

Νιώσε τη φωνή του σώματός σου

Πώς καταλαβαίνεις ότι είναι γεμάτο το στομάχι σου ;Όταν τρως, παρατήρησε πότε δεν πεινάς πια και το στομάχι σου αισθάνεται άνετα και «καλυμμένο». Μερικές φορές οι άνθρωποι τρώνε πολύ ιδίως όταν ασχολούνται με κάτι (π.χ. τηλεόραση)  και δεν καταλαβαίνουν πότε χρειάζεται να σταματήσουν.

Μείωσε τις ώρες μπροστά σε οθόνες

Από μελέτες που έχουν γίνει σε άτομα με φυσιολογικό σε σύγκριση με άτομα με αυξημένο βάρος, έχει αποδειχτεί ότι οι δεύτεροι καταναλώνουν περισσότερο χρόνο μπροστά στην τηλεόραση, στον υπολογιστή, σε video games ή DVD. Πώς εξηγείται αυτό; Περνώντας τόσο χρόνο μπροστά στις οθόνες το άτομο παραμένει παθητικό, χωρίς να το καταλαβαίνει, καθισμένο, χωρίς να ασκείται. Για παράδειγμα, εκείνη την ώρα θα μπορούσε να κάνει ποδήλατο, να παίζει μπάσκετ ή να κολυμπάει. Προσπάθησε να μη ξοδεύεις πάνω από 2 ώρες μπροστά σε οθόνες την ημέρα, χωρίς να υπολογίζεις τη χρήση του υπολογιστή όταν κάνεις τα μαθήματά σου.

Να είσαι δραστήριος

Σαν παιδί, σου δίνεται η ευκαιρία να δοκιμάσεις ποια δραστηριότητα προτιμάς περισσότερο. Ζήτα από τους γονείς σου να σου επιτρέψουν να δοκιμάσεις διάφορα αθλήματα μέχρι να διαλέξεις τελικά 1 ή 2 που προσωπικά σου αρέσουν. Επιπλέον βρες καθημερινά τρόπους για να κερδίζεις σωματικά. Προτίμησε τις σκάλες από το  ασανσέρ, πήγαινε με τα πόδια στο φροντιστήριο αντί να παρακαλείς τους γονείς σου να σε πάνε.

Μια παρομοίωση

Φαντάσου το φαγητό ότι είναι η βενζίνη που βάζουμε στα αυτοκίνητα . Αν βάλουμε τη λάθος ποιότητα βενζίνης («κακή βενζίνη»), το αυτοκίνητο δε θα τα καταφέρει να πάει παρά μόνο λίγα χιλιόμετρα («λίγη δύναμη και ενέργεια») και στο τέλος θα χαλάσει («αρρωστήσει») και θα χρειάζεται επισκευή («γιατρό»).

 Βοηθώντας άλλους

Εάν έχεις κάποιο φίλο, ή συγγενή που είναι υπέρβαρος, θυμήσου να είσαι ευγενικός. Πιθανότατα, θα γνωρίζει ότι έχει πρόβλημα, οπότε τα αστεία και τα πειράγματα, θα τον κάνουν να νιώθει ακόμη χειρότερα. Προσπάθησε να τον ενθαρρύνεις για να κάνετε μαζί γυμναστική ή ακόμα να του πεις τι γνωρίζεις και εσύ για την υγιεινή διατροφή. Εάν το κάνεις αυτό, σε λίγο καιρό θα μπορείτε και οι δυο σας να κοιτάτε με χαρά και ικανοποίηση τον καθρέπτη.