ΤΟ ΚΟΛΑΤΣΙΟ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

kolatsio
Τώρα που τα σχολεία ξεκίνησαν, καθημερινά τίθεται το ερώτημα : τι να περιέχει το δεκατιανό του παιδιού στο σχολείο του;

΄Όταν διαλέγετε τι να δώσετε για κολατσιό στο νηπιαγωγείο σκεφτείτε ότι αυτή είναι η καλύτερη περίοδος για να εγκαταστήσετε μια υγιεινή συνήθεια που θα διατηρηθεί και αργότερα στα σχολικά χρόνια.

Γενικά ωστόσο, είτε πρόκειται για νήπιο, είτε για δημοτικό, γυμνάσιο ή λύκειο οι γονείς  πρέπει να έχουν κατά νου και να το εξηγήσουν και στα παιδιά τους  ότι όταν επιλέγουν τι θα πάρουν για κολατσιό , ή υγιεινή λύση  είναι πολύ σημαντική. Και ο λόγος είναι απλός: τα υγιεινά φαγητά προσδίδουν ενέργεια  και δύναμη για να μπορούν τα παιδιά να αντεπεξέλθουν στις νέες απαιτήσεις  της ημέρας και να ασχοληθούν με τις δραστηριότητες που επιλέγουμε. Επιπρόσθετα, βοηθούν ώστε τα παιδιά να έχουν μια σωστή σωματική ανάπτυξη. Τέλος, προσφέρουν τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζονται για να μην αρρωσταίνουν.

Μπορείτε να τους εξηγήσετε αυτές τις έννοιες παρομοιάζοντας το φαγητό με τη βενζίνη που βάζουμε στα αυτοκίνητα. Αν βάλουμε τη λάθος ποιότητα βενζίνης («κακή βενζίνη»), το αυτοκίνητο δε θα τα καταφέρει να πάει παρά μόνο λίγα χιλιόμετρα («λίγη δύναμη και ενέργεια») και στο τέλος θα χαλάσει («αρρωστήσει») και θα χρειάζεται επισκευή («γιατρό»).

Εύκολες και έξυπνες λύσεις, που συνάδουν και με την κρητική –μεσογειακή διατροφική κουλτούρα μας είναι τα παρακάτω: ένα κέικ, κουλούρια  ή τυρόπιτα φτιαγμένα με ελαιόλαδο και ασπράδια αβγού (όπου η συνταγή λέει κρόκο αντικαθιστώ με ασπράδι) , που η μητέρα ή η γιαγιά έχουν φτιάξει από το σαββατοκύριακο, για να μην ψάχνουμε τελευταία στιγμή και αναγκαζόμαστε να καταφύγουμε στο περίπτερο. Επίσης, ένα τοστ με τυρί  , ντομάτα και μαρούλι, ή ένα φρούτο, όπως μήλο, πορτοκάλι, μπανάνα, αποτελούν  μία ακόμη εναλλακτική.

Για τους λάτρεις της Ευρωπαϊκής κουζίνας μια κρέπα με τυρί, ντομάτα και μαρούλι ή μέλι ή μαρμελάδα συνιστά μια άλλη επιλογή, εξίσου εύκολη στην παρασκευή της, εάν έχουμε τις κρέπες έτοιμες από το σαββατοκύριακο.

Βασικό είναι πάντα να συζητάτε με το ίδιο το παιδί, δίνοντάς του τουλάχιστον δύο επιλογές, ώστε η τελική απόφαση να είναι δική του,  να είστε όλοι τελικά σύμφωνοι και το υγιεινό να συνδυάζεται με το επιθυμητό.

Μην επιλέγετε συσκευασμένα σνακ γιατί αυτά περιέχουν συντηρητικά, κορεσμένα λίπη, ζάχαρη και αρκετό αλάτι.

Πολύ συχνά τα παιδιά ζητούν να αγοράζουν από το κυλικείο του σχολείου φαγητό. Μην του αρνείστε πεισματικά, απλά κάντε μεταξύ σας μια συμφωνία για το πότε αυτό θα του επιτρέπεται (π.χ. μία φορά εβδομαδιαίως), όπως επίσης να του εξηγήσετε  από πριν, ποιες τροφές από αυτές συμπεριλαμβάνονται στις υγιεινές και είναι σωστές για τον οργανισμό του να τις επιλέξει. Για παράδειγμα, είναι δυνατό να αγοράσει ένα φρεσκοστιμμένο χυμό, ένα τοστ, φρούτα ,γάλα, (όχι σοκολατούχο), κουλούρι Θεσσαλονίκης, κέικ.  Μπορείτε εξάλλου, σαν σύλλογος γονέων, με τη σύμφωνη γνώμη των εκπαιδευτικών, να ζητήσετε από το κυλικείο να σερβίρει μόνο συγκεκριμένες τροφές, τις κατά το δυνατό πιο υγιεινές, ώστε τα παιδιά να περιορίζονται αυτόματα στις επιλογές τους.

Αρκεί λοιπόν η αγάπη για τα παιδιά σας και λίγη φαντασία, για να μετατρέψετε το κολατσιό του παιδιού σας σε μια ευχάριστη στιγμή.