4 μηνών

4 mo
Αγαπητέ γονιέ ,

Το μωρό σου ξεκινάει να ανακαλύπτει τον κόσμο γύρω του.

Έχεις προσέξει πώς αντιδρά σε κάθε σου έκφραση με χαμόγελο και δείχνει να νομίζει πως όλα είναι ένα παιχνίδι ;  Ή ότι κάποιες φορές φαίνεται να αισθάνεται ντροπή ή φόβο; Από εδώ και πέρα θα συνειδητοποιήσεις ότι το μωρό σου μπορεί να χρησιμοποιεί όλες του τις αισθήσεις : αφή, γεύση, όσφρηση, ακοή, όραση για να μάθει για τον κόσμο γύρω του.

Σαν γονιός μπορείς να το βοηθήσεις παίζοντας μαζί του , μιλώντας του, χρησιμοποιώντας διαφορετικές εκφράσεις στο πρόσωπο σου ή με τα χέρια σου αγκαλιάζοντας το.

Πως είναι να είσαι 4 μηνών

Πως μεγαλώνω :

  • Μπορώ να γυρίζω το κεφάλι μου άνετα σε όλες τις κατευθύνσεις και δε χρειάζεται πια να μου το στηρίζουν γιατί τα καταφέρνω μόνο μου.
  • Όταν είμαι μπρούμυτα σηκώνω ψηλά το κεφάλι και στηρίζομαι στους αγκώνες.
  • Όταν είμαι ανάσκελα πάλι καταφέρνω να σηκώνω το κεφάλι και να πιάνω τα πόδια μου.
  • Μπορώ να μείνω όρθιο με το κεφάλι και το κορμί μου σε ευθεία γραμμή για αρκετή ώρα , εάν μου υποστηρίζουν το σώμα.
  • Προτιμώ να με τοποθετούν σε καθιστή θέση παρά να είμαι ξαπλωμένο. Είναι πολύ πιο ενδιαφέρον.
  • Γυρίζω από ανάσκελα στο πλάι και από μπρούμυτα στο πλάι, αλλά μπορεί να εγκλωβιστεί το χέρι κάτω από το στομάχι μου.
  • Βάζω ότι μου δοθεί στα χέρια αμέσως στο στόμα.
  • Μέσα στο νερό, χτυπάω τα χέρια και τα πόδια μου για να κάνω φασαρία.

Πως μιλάω :

  • Κάνω ήχους με τη γλώσσα ή με το στόμα μου και μιμούμαι ήχους όπως ο βήχας .
  • Όταν μου μιλάτε παράγω έντονους θορύβους και επιφωνήματα με χαρά.

Πως ανταποκρίνομαι :

  • Μου αρέσει να βλέπω τον εαυτό μου στον καθρέπτη.
  • Έχω ενθουσιαστεί με τα χέρια μου.
  • Συμπαθώ κάποιους ανθρώπους, αλλά κάποιους τους ντρέπομαι ή τους φοβάμαι
  • Μπορεί να έχω ένα αγαπημένο παιχνίδι, ύφασμα ή κουβέρτα.

Πως καταλαβαίνω :

  • Μπορώ να θυμηθώ κάτι, ακόμη και αν έχουν περάσει 2 εβδομάδες , εφόσον βρεθώ στο ίδιο μέρος που το πρωτοάκουσα και το πρωτοείδα.
  • Καταλαβαίνω εάν κάτι είναι κοντά ή μακριά

Πως αισθάνομαι :

  • Ενθουσιάζομαι υπερβολικά όταν περνάω καλά, τα πάντα μου φαίνονται παιχνίδι
  • Κλαίω και νευριάζω εάν σταματήσεις να ασχολείσαι μαζί μου ή όταν μου παίρνεις ένα παιχνίδι.

Ταΐζοντας το μωρό σας

Ως τους 4 με 6 μήνες ζωής όλα τα μωρά τρέφονται αποκλειστικά με γάλα. Συνήθως οι γιατροί περιμένουν τα βρέφη να συμπληρώσουν τον 4o-5o μήνα ζωής για να αρχίσουν στερεές τροφές. Οι λόγοι είναι : πριν τους 4 μήνες, τα βρέφη δεν έχουν πλήρη έλεγχο συντονισμού στόματος – γλώσσας  για την κατάποση και έτσι σπρώχνουν την τροφή προς τα έξω. Επίσης δεν μπορούν να καθίσουν καλά και να έχουν πλήρη έλεγχο και στήριξη της κεφαλής και του αυχένα. Τέλος υπάρχει αυξημένος κίνδυνος ανάπτυξης αλλεργιών, εάν χορηγηθούν δημητριακά ή άλλες τροφές πριν τον 4ο μήνα.

 

Τα παιδιά στην ηλικία αυτή κακομαθαίνουν ;

Ερώτηση :

Όποτε κλαίει το μωρό μου, το σηκώνω αμέσως. Ο σύζυγός μου λέει οτι με αυτόν τον τρόπο το κακομαθαίνω. Έχει δίκιο ;

Απάντηση :Στην ηλικία αυτή, που είναι ακόμη μωράκι, κάθε κλάμα του μεταφράζεται σε άμεση ανάγκη του, που πρέπει να καλυφθεί. Πείνα, φόβος, ανησυχία, κρύο, υγρασία. Απαντώντας άμεσα στις ανάγκες του, το κάνεις να νιώθει ασφάλεια και αγάπη. Αγνοώντας τις ανάγκες του μπορεί να του δημιουργήσεις αίσθημα αβεβαιότητας και ανασφάλειας, ότι τον κόσμο δεν πρέπει να τον εμπιστεύεται. Το μωρό σας χρειάζεται πάνω απ΄όλα την αγάπη και την αγκαλιά σας, από τον άνθρωπο που είναι ο πιο σημαντικός για αυτόν.

Παιχνίδια

Που με κάνουν να κινούμαι προς όλες τις κατευθύνσεις προκειμένου να μη χάσω απ΄τα μάτια μου τα πράγματα.

  1. Βάλτε το μωρό μπρούμυτα και τοποθετήστε μπροστά απ΄το πρόσωπό του ένα παιχνίδι με κλειδιά ή τα κλειδιά σας ή ένα κουτί γεμάτο κουμπιά ή πετρούλες. Κουνήστε τα για να κάνουν θόρυβο και ταυτόχρονα μετακινήστε τα προς τα πάνω, ώστε το βρέφος να σηκώσει το κεφάλι και το στήθος του σπρώχνωντας με τα χέρια προς τα κάτω και πείτε του ΄΄κοίτα τα κλειδιά!΄΄, ΄΄ακολούθησε τα κλειδιά!΄΄.
  2. Τοποθετήστε το βρέφος ανάσκελα ή κρατήστε το αγκαλιά και κουνήστε ένα αντικείμενο που προκαλεί θόρυβο πίσω από το κεφάλι του ώστε να μην το βλέπει. Ελέγξτε εάν θα κινήσει το κεφάλι του, προκειμένου να βρεί το αντικείμενο.